En hyllest til NITH-studentene

Skrevet av Trine Romskoug, kommunikasjonssjef ved NITH.

Det er tidlig august og veldig stille på NITH. Lokalene  som pleier å være fulle av blide studenter er tomme. Kantina er stengt. Det er tomt for kaffekopper. Alle kontorene rundt meg er tomme. Det er fryktelig kjedelig og på ingen måte slik jeg trives med på jobb. Og det får meg til å tenke.

Det får meg til å tenke på alle de flotte studentene som ble uteksaminert i juni og som vi ikke får hilse på i gangene her denne høsten. Alle de som har hjulpet meg med å markedsføre NITH gjennom tre år. Som nå er voksne og «konsulenter» og jobber for helt andre enn meg. Som ikke vil komme dumpende ned i sofaen på kontoret mitt for å slå av en prat. Ja det er vemodig, og dere er allerede savnet!

Da er det godt å tenke på alle de flotte studentene jeg gleder meg til å møte igjen! Først er jeg lovet at studentrådslederen snart stikker innom med sitt store smil. Så kommer de som har ansvar for studiestart snart på plass. Da skal vi få tatt en siste gjennomgang av fadderuka for å passe på at alt er klart for en heidundrende studiestart for våre nye bachelorstudenter.

Markedsteamet detter nok innom etter hvert som ferien nærmer seg slutt, – disse flotte unge menneskene som har bidratt til at vi i år igjen fyller våre studieplasser. Som vi stadig ser på websidene våre, på facebook eller i annonser på ulike websider. Stolte og blide som alltid!

Og så blir det tid for å ta i mot solbrune kjente fjes blant eksisterende studenter. De som gleder seg over å ha lagt første klasse bak seg, og «endelig» skal begynne på spesialiseringen sin i andre klasse. Eller som er klare for å brette opp ermene og sette i gang med det siste året, der spenning rundt hovedprosjekt vil stå i fokus. Og som jeg skal nyte de siste samtalene med før de også skal ta fatt på arbeidslivet.

Men høstens høydepunkt vil alltid være å ta i mot alle de nye studentene! De som dukker opp litt forkomne og lurer på hva de nå begir seg ut på. Som har store forventinger til oss, akkurat som vi har store forventlinger til dem. Og jeg vet at jeg vil bli godt kjent med mange av de 230 ukjente fjesene jeg ser første dagen. De skal bidra til å gjøre NITH til den skolen den er, enten ved sin faglige styrke eller sitt sosiale engasjement. Eller begge deler. De skal reise rundt på messer og hjelpe med å markedsføre NITH for kommende studentkull. De skal imponere meg med sine studentarbeider. Og de skal sette sine spor igjen, både hos meg og på NITH.

Ja visst har vi mye å glede oss til! Jeg gleder meg til mange morsomme og givende stunder med dere NITH-studenter i det kommende studieåret, både nye og «gamle». Det er dere som gir liv og energi til NITH. Skynd dere tilbake på skolen!

 

2 kommentarer

Filed under Utdanning

2 responses to “En hyllest til NITH-studentene

  1. Nå får man jo nesten lyst til å begynne å studere igjen 🙂

  2. Gleder meg til å starte opp igjen om noen dager 🙂

Legg igjen en kommentar

